وکیل طلاق توافقی بدون حضور زوجین در دادگاه در تمامی مراحل

داشتن وکیل طلاق توافقی خوب به شما کمک می کند تا مراحل طلاق خود را به درستی و در مدت زمان کوتاهی حتی بدون حضور هیچ یک از زوجین انجام دهید. طلاق توافقی در صورتی انجام می‌شود که زوج و زوجه در کلیه مسائل مربوط به مهریه، نفقه، حضانت فرزندان، نحوه ملاقات، جهیزیه، اجرت المثل، تاریخ و … توافق داشته باشند. در این صورت دادگاه تمام توافقات شما را طبق قانون قبول می‌کند اما هر توافقی در این موارد را در حکمی صادر می‌کند و زوجین را به دریافت گواهی عدم امکان سازش مجبور می‌کند.

این گواهی در صورتی صادر می‌شود که به جلسات مشاوری مد نظر دادگاه مراجعه کنید. برای اینکار به احتمال زیاد به یک وکیل طلاق توافقی احتیاج دارید تا بهترین نتیجه را بگیرید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد طلاق توافقی و وکیل مناسب برای طلاق توافقی ، با ما همراه باشید.

وکیل طلاق توافقی

طلاق توافقی چیست؟

یکی از متداول‌ترین انواع طلاق که در قانون ذکر شده است، طلاق توافقی است که زن و مرد در آن با توافق کامل از هم جدا می‌شوند و این توافق در دادگاه ثبت می‌شود. این توافق در تمام مراحل و معیارها مثل جهیزیه، مهریه، نفقه و … وجود دارد. در صورتی که می خواهید با یک وکیل مهریه مشورت کنید حتما با ما تماس بگیرید.

ضمناً تمام این موارد با ثبت در دادگاه، ضمانت قانونی پیدا می‌کند و طرفین ملزم به اجرای آن خواهند بود. طلاق در انواع دیگری نیز وجود دارد که در آنها زن یا مرد به تنهایی دادخواست طلاق را ارائه می‌کنند و قوانین تا حدودی در آنجا متفاوت است. مطالبی که در ادامه عنوان می‌کنیم، می‌تواند یک راهنمای مناسب برای کمک به شما در طلاق توافقی باشد.

وکیل طلاق توافقی کیست؟

چگونه می‌توانیم بفهمیم یک وکیل توانایی حل پرونده‌های مربوط به طلاق توافقی را دارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که به این منظور باید با ویژگی‌های وکیل طلاق توافقی آشنا باشیم. قبل از هر چیز باید به این اشاره کنیم که یک وکیل طلاق توافقی خوب ، پروانه وکالت پایه یک دارد و از نظر حقوقی تجربه بسیار زیادی دارد. اما تمام وکلای پایه یک در زمینه طلاق توافقی فعالیت نمی‌کنند و در این زمینه باید از وکلای متخصص کمک گرفت.

یک وکیل طلاق توافقی خوب تجربه زیادی در این زمینه داشته و بارها در این پرونده‌ها به موفقیت رسیده است. چنین وکیلی قادر است پرونده طلاق را با بالاترین سرعت پیگیری کند و با تکیه بر مهارت‌ها و توانایی‌های خود این پرونده را مورد حل و فصل قرار دهد.

شما عزیزان می‌توانید برای ارتباط با بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران، با موسسه حقوقی میعاد عدالت تماس حاصل فرمایید؛ همچنین می‌توانید با تماس با کارشناسان میعاد عدالت از مشاوره رایگان این موسسه بهره‌مند شوید.

وکیل طلاق توافقی کیست

یک وکیل طلاق توافقی چه کمکی به شما می‌کند؟

طلاق توافقی نیز در شرایطی ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند و نیاز به بررسی و کنترل فرایندهای دادرسی باشد. در واقع درست است که این طلاق با توافق طرفین صورت می‌گیرد، اما زوجین به دلیل مشکلاتی که دارند قصد جدایی دارند و معمولاً به آسانی به توافق نمی‌رسند.

بنابراین دادگاه باید در این شرایط به آنها کمک کند تا طلاق توافقی صورت بگیرد. برای اینکه دادگاه بتواند حق شما را به خوبی احقاق کند، نیاز است تا یک فرد مجرب و متخصص در این زمینه به شما مشورت دهد و حتی در فرایند دادرسی شرکت کند.

وکیل طلاق توافقی همان کسی است که به منظور احقاق حق شما، هر کاری که لازم است را انجام می‌دهد. دادگاه ممکن است به ارائه دادخواهی و بسیاری از فرایندهای قضایی احتیاج داشته باشد که فقط از یک فرد متخصص بر می‌آید.

بنابراین شما با داشتن یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص در این زمینه که بارها در چنین دادگاه‌هایی شرکت کرده و به موفقیت رسیده، می‌توانید نتیجه دلخواهتان را میسر کنید.

وظایف وکیل طلاق توافقی

مسلماً هر کسی که با وکیل طلاق توافقی همکاری می‌کند انتظاراتی دارد. البته کسانی که از وظایف این وکیل اطلاع ندارند ممکن است نتوانند به خوبی از پتانسیل‌های او بهره‌مند شوند. ناگفته نماند که استفاده از حداکثر خدمات حقوقی وکیل باعث می‌شود کار شما راحت‌تر و سریع‌تر پیگیری شود. اصلی‌ترین وظایف یک وکیل متخصص در زمینه طلاق توافقی عبارتند از:

1. مشاوره حقوقی

یک وکیل طلاق توافقی در جلسات مشاوره حقوقی با موکل خود تمام جزئیات را در اختیار او قرار می‌دهد. اطلاعاتی مثل مراحل حقوقی، جزئیات حقوقی و روند قانونی در این جلسات بررسی می‌شوند.

2. ایجاد توافق میان زوجین

می‌توان گفت که اصلی‌ترین وظیفه این وکیل ایجاد توافق میان زوجین است. عدم رضایت از طلاق توافقی یا عدم توافق بر روی مسائل مادی یا غیر مادی از مواردی است که توسط وکیل پیگیری و حل می‌شود.

3. پیگیری روند قضایی

وکیل طلاق توافقی به صورت مرتب در جلسات دادگاه و با فن بیان و اطلاعات حقوقی خود سعی می‌کند از حقوق موکل خود دفاع کند.

4. تهیه مدارک و تنظیم اسناد

وکیل با تهیه مدارک مورد نیاز و تنظیم و ارائه دادخواست‌های مربوطه سعی می‌کند روند پیگیری قضایی را به نفع موکل خود پیگیری کند. با این کار ضمیمه کردن مدارک فراموش نمی‌شود و جلسات دادگاه نیز با تاخیر مواجه نمی‌شود.

مزایای داشتن وکیل طلاق توافقی

کلیه مراحل طلاق توافقی باید تحت نظر وکیل طلاق توافقی انجام شود و در کمترین زمان ممکن می‌توانید آنها را طی کنید. حتی می‌توانید با حضور وکیل خود نیاز به حضور خود را رفع کنید و در دادگاه حضور پیدا نکنید. سایر مزایای حضور وکیل طلاق توافقی در دادگاه شامل:

  • تنظیم دادخواست مربوط به طلاق که بسیار مهم است و می‌تواند کل فرایند دادرسی را تحت تاثیر قرار دهد؛ در واقع در صورتی که این دادخواست ناقص یا به صورت اشتباه تنظیم شود، زمان رسیدگی را طولانی می‌کند و حتی ممکن است نتایج را طوری صورت دهد که به حق خود نرسید. این دادخواست می‌تواند در توافقات بعدی که با دادگاه یا طرف مقابل خواهید داشت تاثیر بگذارد. یک وکیل طلاق توافقی متخصص می‌تواند با اشرافی که به قانون و آثار آن دارد، بهترین دادخواست را ارائه کند.
  • حضور وکیل طلاق توافقی از طولانی و خسته‌کننده شدن روند دادرسی جلوگیری می‌کند.
  • باعث می‌شود بیشترین منفعتی که ممکن است را از دادخواهی ببرید.
  • اگرچه حضور وکیل طلاق توافقی مستلزم پرداخت حق الوکاله است، اما با مزایایی که برای شما خواهد داشت و جلوگیری از هزینه‌های اضافه در آینده، بسیار بهتر است.
  • نیازی به حضور زوجین در دادگاه رفع می‌شود.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب وکیل طلاق توافقی با موسسه حقوقی میعاد عدالت با مدیریت محمدرضا دهقان 09124069602 تماس بگیرید.

هزینه وکیل طلاق توافقی

به طور کُلی طلاق توافقی ممکن است شامل هزینه‌هایی برای ثبت دادخواست، هزینه مشاوره خانواده در دادگاه، هزینه آزمایش بارداری، هزینه حضور در محضر طلاق و از همه مهم‌تر هزینه حق الوکاله وکیل باشد.

البته ممکن است هزینه‌های بیشتری که برخی از آنها ممکن است بیهوده باشند، به شما اعمال شود. معمولاً هزینه دادرسی در طلاق توافقی از سوی هر دو نفر خواهد بود و بین آنها تقسیم می‌شود.

داشتن وکیل طلاق توافقی اگرچه هزینه‌بر است اما با احقاق حق شما این هزینه کاملا جبران می‌شود. توجه داشته باشید که برای داشتن یک وکیل طلاق توافقی خوب قطعاً باید هزینه قابل توجهی بابت حق الوکاله بپردازید و هیچگاه کیفیت را فدای هزینه نکنید؛ چرا که ممکن است با یک وکیل طلاق کارآموز یا بی تجربه قرارداد ببنید و علاوه بر هزینه پرداختی، در دادگاه هم به پیروزی نرسید. بنابراین سعی کنید یک وکیل طلاق توافقی خوب پیدا کنید.

در مورد هزینه حق الوکاله وکیل طلاق توافقی باید گفت که مبلغ آن با توجه به مدت زمان دادرسی و پرونده مورد نظر، و با توافق با وکیل طلاق تعیین می‌شود. تنها نکته این است که حتما با وکیلتان یک قرارداد عقد کنید و حق الوکاله را در آن ذکر کنید.

هزینه دادرسی طلاق از طرف مرد

ممکن است درخواست طلاق توافقی از سوی مرد ارائه شود. در این مورد باید گفت که هزینه دادرسی طلاق بر عهده مرد است؛ اما در صورتی که هر دو طرف تقاضای طلاق توافقی داشته باشند هزینه دادرسی بین آنها تقسیم می‌شود. هزینه دادرسی طلاق برابر است با:

  • هر جلسه مشاوره 52 هزار تومان (مجموعاً هزینه 5 جلسه به ازای هر دو نفر 520 هزار تومان)
  • هزینه تهیه و کپی مدارک 10 هزار تومان
  • هزینه دادرسی حدود 200 هزار تومان

مراحل طلاق توافقی به ترتیب زمان

در ادامه به صورت ریز به جزئیات  مراحل طلاق توافقی می‌پردازیم:

  • در مرحله اول در صورتی که زوجین برای طلاق توافق داشته باشند، دادگاه موضوع را به مراکز قانونی مشاوره خانواده ارجاع می‌دهد تا طرفین با مراجعه به مرکز مشاوره به حل مشکلات خود بپردازند. طبق قانون جدیدی که در سال 97 مصوب شد (در ادامه توضیح می‌دهیم) زوجین برای انجام طلاق باید ابتدا به مراکز مشاوره مراجعه کنند تا در صورت امکان از طلاق منصرف شوند. اما در صورتی که مشاور تشخیص داد آنها با عدم امکان سازش دارند، دوباره به دادگاه مراجعه می‌کنند.
  • در مرحله بعد اگر با وجود سعی دادگاه خانواده در ایجاد سازش بین زن و شوهر، سازش محقق نشد، دادگاه گواهی عدم امکان سازش را صادر می‌کند.
  • در مرحله سوم زوجین به دفتر رسمی ثبت ازدواج و طلاق مراجعه می‌کنند.
  • در مرحله بعد دادگاه رای خود در مورد گواهی عدم امکان سازش را به زوجین می‌دهد.
  • زوجین باید حداکثر تا 3 ماه گواهی را به دفترخانه تقدیم کنندو در غیر این صورت گواهی باطل است.
  • در مرحله آخر دفتردار با رعایت قوانین حمایت خانواده و اجرای صیغه طلاق، مراتب آن را به اجرا در می‌آورد.

مدارک لازم جهت طلاق توافقی

برای ثبت طلاق توافقی مدارکی لازم است که در صورت داشتن وکیل طلاق توافقی و یا وکیل خانواده ، او حتما این موارد را به شما تذکر خواهد داد. برای صورت گرفتن طلاق توافقی، زوجین باید مدارک زیر را آماده و توسط خود یا وکیل خود به دادگاه خانواده تقدیم کنند:

  • اصل عقدنامه یا رونوشت عقدنامه
  • وکالتنامه زوج یا زوجه به وکیل طلاق توافقی
  • اصل شناسنامه زن و مرد
  • کپی کارت ملی زوجین
  • در صورتی که حق طلاق با زن باشد، تقدیم وکالت نامه محضری طلاق
  • توافقنامه مبنی بر توافقات زوجین بر سر مهریه، جهیزیه، حق حضانت و ...
  • گواهی عدم بارداری زن (دریافت این گواهی باید از پزشکی قانونی صورت گیرد)
  • گواهی بکارت از پزشکی قانونی (در صورتی که طلاق در دوران عقد و نامزدی صورت بگیرد)

شایسته ذکر است که اگر طرفین در مورد مسئله‌ای توافق نداشته باشند، دادگاه با توجه به قوانین موجود آنها را به مواردی ملزم می‌کند.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب وکیل طلاق توافقی با موسسه حقوقی میعاد عدالت با مدیریت محمدرضا دهقان 09124069602 تماس بگیرید.

قانون جدید در مورد طلاق توافقی چیست؟

منظور از قانون جدید طلاق توافقی ، قانونی است که در آذر ماه سال 1397 به تصویب رسید و قانون طلاق توافقی را دچار تغییرات مهمی کرد. همانطور که در بخش‌های قبل متوجه شدید، پروسه و مراحل این نوع طلاق نسبت به قبل طولانی‌تر و کمی دشوارتر شده است. طبق این قانون زوجین اجبارا باید در جلسات مشاوره خانواده در خارج از دادگاه شرکت کنند. در واقع شرکت در این جلسات مشاوره برای دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق ( یا گواهی عدم امکان سازش) ضروری است.

وکیل طلاق توافقی خوب در تهران

در این جلسات با زوجین به صورت تخصصی صحبت می‌شود تا در صورت امکان سازش کنند و صلح بپردازند. در واقع این قانون به منظور کاهش نرخ طلاق و حمایت از خانواده‌ها به تصویب رسیده است تا در صورت امکان بتوانند به زندگی مشترک خود ادامه دهند.

بعد از این جلسات اگر زوجین هنوز تصمیم به طلاق داشتند، گواهی عدم امکان سازش برای آنها صادر می‌شود. این گواهی به منظور انجام طلاق توافقی کاملاً ضروری است. می‌توان گفت که تنها مرحله‌ای که وکیل طلاق توافقی در آن نقشی ندارد، همین مرحله مشاوره خانواده است که میان زوجین انجام می‌شود.

نمونه دادخواست طلاق توافقی

در مورد اولین نکته باید گفت که لازم نیست تمام توافقات بین زوجین در متن دادخواست طلاق توافقی بیان شود و صرف بیان کلیات کفایت می‌کند. معمولا وکیل طلاق توافقی برای کیفیت بیشتر، متن دادخواست را شخصاً آماده می‌کند و بعد در جلسات دادگاه یا مشاوره متن مورد توافق کامل ارائه می‌شود.

البته وکیل متخصص در حوزه طلاق بهتر می‌تواند تشخیص دهد که نوشتن متن به صورت کامل لازم است یا توافقات را می‌توان از چه طریقی ثبت کرد. اما حتما توجه داشته باشید که توافقات بین زوجین باید حتما ثبت شود.
در ادامه یک متن دادخواست طلاق توافقی خلاصه شده که توافقات طرفین در آن درج نشده است را شرح می‌دهیم. این متن کاملاً خلاصه است و زوجین خودشان نیز می‌توانند آن را تهیه کنند.خواهان:

خانم/ آقای …
خوانده: خانم/ آقای …
وکیل: خانم/ آقای …

منضمات: عقدنامه، شناسنامه زوجین، کپی کارت ملی زوجین

با سلام و احترام خدمت ریاست محترم دادگاه‌های خانواده تهران
اینجانبان طبق کپی مصدق عقدنامه پیوست شده از مورخ عقد نکاح دائم یکدیگر می‌باشیم و به دلیل عدم سازش اخلاقی، تمایل به جدایی و طلاق توافقی داریم. بنابراین از محضرتان صدور گواهی عدم امکان سازش مورد استدعاست. با تشکر.
امضا: …

توصیه می‌کنیم در صورت تمایل به ذکر جزئیات در دادخواست یا ثبت آن در مراحل بعدی، از وکیل طلاق توافقی کمک بگیرید.

وکالتنامه برای طلاق توافقی به وکیل

همانطور که قبلا هم گفتیم، شما می‌توانید با دادن وکالتنامه به وکیل طلاق خود، تمام مراحل طلاق توافقی را به او بسپارید و خودتان در جلسات دادگاه نیز شرکت نکنید. متن وکالت نامه توسط دادگاه بررسی می‌شود و شما باید تمام موارد را در آن ذکر کنید.

معمولاً وکلا متن وکالت نامه را ویرایش می‌کنند که البته خودتان نیز می‌توانید این کار را انجام بدهید. در صورتی که وکیل شما این وکالتنامه را ویرایش نمود، حتما آن را بررسی کرده و صحت و کمال اطلاعات مندرج در آن را تایید کنید.

شماره وکیل طلاق توافقی در تهران

موسسه حقوقی میعاد عدالت، یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین موسسات حقوقی تهران است که با وکلای متنوع و مجربی نیز همکاری می‌کند. این موسسه با ارائه مشاوره حقوقی و همچنین معرفی بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران ، می‌تواند کمک شایانی به پیشبرد پرونده طلاق داشته باشد. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت شماره وکیل طلاق توافقی خوب در تهران ، با موسسه حقوقی میلاد عدالت در ارتباط باشید.

پرسش های متداول

در طلاق توافقی زوجین با هم مشکل دارند و به دنبال راه‌حلی برای ایجاد توافق و حل مشکلات خود هستند. از این رو ممکن است رسیدن به توافقی که جامع بوده و فرد به حقوقش می‌رساند مشکل باشد. وکیل در این موارد می‌تواند کار موکل را آسان کرده و از حضور در جلسات دادرسی، تنظیم دادخواست، پیگیری حقوقی و … بی‌نیاز می‌نماید.

پرونده‌های مربوط به خانواده و به خصوص طلاق معمولاً با پیچیدگی‌های زیادی همراه‌اند و ابعاد مختلفی دارند. از این رو یک وکیل طلاق توافقی خوب باید در این زمینه تخصص و تجربه داشته و با فن بیان خود بتواند رضایت طرفین و دادگاه را کسب کند. در واقع برای رسیدن به اهداف مد نظر در طلاق، باید از وکیل متخصص و ماهر استفاده کنید. البته باید گفت که در مورد مسائل خانوادگی صداقت و امانت داری وکیل نیز بسیار مهم است.

اگرچه حضور وکیل در جلسات دادگاه خانواده می‌تواند بسیار موثر باشد اما کسانی که مایل به پرداخت هزینه نیستند می‌توانند تنها با مشاوره با وکیلشان، در دادگاه به موفقیت مطلوبی برسند. در چنین جلساتی هزینه وکیل بسیار کمتر است اما پیگیری قضایی پرونده طلاق نیز به عهده خود فرد بوده و او فقط قادر است از توصیه‌های وکیلش استفاده کند.

وکیل سعی می‌کند با استفاده از آگاهی و دانش خود در مورد تمام مسائل از جمله مهریه، حضانت فرزندان، نفقه، جهیزیه و … توافق ایجاد کند. در واقع وکیل طوری برنامه ریزی می‌کند که نتیجه دادگاه بیشترین منفعت را برای موکلش داشته باشد.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب وکیل طلاق توافقی با موسسه حقوقی میعاد عدالت با مدیریت محمدرضا دهقان 09124069602 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)