وکیل پایه یک دادگستری | بهترین وکیل پایه یک در تهران

بسیاری از افراد با اینکه کلمه وکیل پایه یک دادگستری را خیلی شنیده‌اند، اما درباره معنی این عبارت ابهام دارند. بنابراین در این مطلب قصد داریم به طور مفصل به این موضوع و نحوه انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران بپردازیم.

یکی از مواردی که هر کسی در اجتماع به آن احتیاج دارد حضور در دادگاه و تقدیم دادخواست یا شکوایه به مراجعه قضایی است. مردم عادی هم می‌توانند توسط مراجع قضایی پرونده خود را پیگیری کنند اما این ممکن است نتیجه خوبی نداشته باشد و به شکست در دعوا و ضایع شدن حق قانونی آنها منجر شود. از این رو انتخاب وکیل پایه یک دادگستری با تجربه و متخصص می‌تواند در چنین مواردی مفید و حتی ضروری باشد و شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

وکیل پایه یک دادگستری

به طور کُلی وکیل کسی است که بعد از عقد قرارداد وکالت از طرف فردی دیگر، به انجام کاری مامور می‌شود. شما با اختیار یک وکیل او را به عنوان نماینده کاری خود معرفی می‌کنید و مسئولیت‌های مشخصی را به او می‌سپارید. فردی که یک وکیل انتخاب می‌کند، می‌تواند یک فرد حقیقی یا حقوقی (مثل یک شرکت) باشد. اما سوال اصلی این است که وکیل پایه یک دادگستری کیست؟ احتمالاً بعد از اینکه یک مشکل حقوقی یا قضایی در شهر تهران برایتان پیش آمد به عنوان اولین پیشنهاد سعی می‌کنید یک وکیل در تهران انتخاب کنید.

وکیل پایه یک دادگستری

در مورد وکیل پایه یک دادگستری باید گفت که افرادی که در رشته حقوق، فقه یا حوزه تحصیل می‌کنند، برای اینکه بتوانند وکیل شوند در آزمون وکالت شرکت می‌کنند. سپس فرد با قبولی در آزمون وکالت وکلای دادگستری، پروانه وکالت دریافت می‌کند و به عنوان کارآموز تحت نظر کانون وکلا فعالیت می‌کند.

پس از دوره کارآموزی، فرد ملزم است در یک آزمون به نام آزمون نهایی کانون وکلا شرکت کند و بعد از قبولی در تمام مراحل آن، به عنوان وکیل پایه یک دادگستری معرفی می‌شوند و پروانه وکالت دریافت می‌کند. بنابراین فردی که وکیل پایه یک دادگستری فعالیت می‌کند، از آزمون‌های سخت و زیادی به خوبی عبور کرده و در دوره کارآموزی تجربه کسب کرده است.

وکیل پایه یک دادگستری در تهران

برخی از افرادی که مشکل حقوقی خاصی دارند سعی می‌کنند حتما با یک وکیل پایه یک دادگستری در تهران مشورت کنند. مشاوره با وکیل می‌تواند با اهداف مختلفی شامل موارد زیر انجام شود:

  • برخی از افراد ممکن است برای اختیار وکیل توانایی مالی کافی نداشته باشند و نتوانند از این طریق مستقیماً پرونده حقوقی خود را پیگیری کنند. بنابراین این افراد ترجیح می‌دهند با مشاوره با یک وکیل پایه یک دادگستری اطلاعات و نکات لازم در مورد پرونده حقوقی خود را دریافت کنند و شانس خود را افزایش دهند.
  • برخی ممکن است با پرونده قضایی به مشکل نخورده باشند و تنها برای اطلاع از روند آتی خود با وکیل مشورت کنند. برای مثال افرادی که قصد تاسیس یک شرکت را دارند یا مایل‌اند یک نمایندگی در خارج از کشور احداث کنند، در این مورد با وکیل پایه یک دادگستری مشورت می‌کنند.
  • برخی از افراد نیز تنها برای انتخاب وکیل در تهران ، اقدام به مشاوره با وکیل پایه یک می‌نمایند. این افراد با انجام مشاوره کلیات پرونده قضایی خود را از وکیل می‌پرسند و بعد از توافق با وکیل مورد نظر، با او قرارداد می‌بندند و پیگیری پرونده خود را به او می‌سپارند.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب وکیل پایه یک دادگستری با موسسه حقوقی میعاد عدالت با مدیریت محمدرضا دهقان 09124069602 تماس بگیرید.

وکیل پایه یک دادگستری چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

وکیل پایه مثل تمام وکلا در رشته حقوق یا فقه تحصیل کرده و برای ورود به شغل وکالت آزمون وکالت داده است. پس از قبولی در این آزمون، فرد پروانه کارآموزی دریافت می‌کند و برای مدتی باید زیر نظر کانون وکلا حرفه خود را ادامه دهد. پس از گذشت مدت زمانی خاص و انجام تمام تعهدات به صورت پیوسته، فرد در آزمون نهایی وکلا شرکت می‌کند و در صورت قبولی پایه یک دادگستری را دریافت می‌کند.

به همین دلیل یک وکیل پایه یک دادگستری از تجربه و تخصص بالایی برخوردار است و اغلب افراد برای پرونده‌های حقوقی و کیفری به این افراد مراجعه می‌کنند. برای شناخت بهترین وکیل پایه یک دادگستری باید وظایفی که این وکیل بر عهده دارد را بشناسیم:

  • وکیل پایه از تمام تلاش خود را منظور ایجاد صلح و سازش میان طرفین به کار می‌برد
  • تمام تعهدات و میزان حق الوکاله را در قرارداد ذکر می‌کند
  • در ازای دریافت اسناد مهم به موکل خود رسید می‌دهد
  • تمام لوایح، دادخواست‌ها و قراردادهای مربوط به موکل را تنظیم می‌کند
  • در دادگاه حضور پیدا می‌کند و از موکل خود دفاع می‌کند

تفاوت وکیل پایه یک دادگستری با وکیل قوه قضاییه

به طور کُلی دو نهاد آزمون وکالت را برگزار می‌کنند که شامل مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون وکلاست. متقاضیان در صورت قبولی در هر یک از این آزمون‌ها کارآموزی را ادامه داده و پروانه مربوطه را اخذ می‌نماید. وکلایی که در آزمون نهایی کانون وکلا شرکت نکنند، وکیل پایه دو دادگستری نامیده می‌شوند.

بنابراین می‌توان از این توضیحات این را متوجه شد که وکیل قوه قضاییه در آزمون وکالت قوه قضاییه شرکت می‌کند؛ اما وکیل پایه یک دادگستری در آزمون وکالت کانون وکلا شرکت می‌کند و به موفقیت می‌رسد. شایسته ذکر است که این دو نوع وکیل از نظر کیفی تفاوت زیادی با هم ندارند اما وکلای قوه قضائیه اغلب به دادگاه خدمات حقوقی ارائه می‌نمایند.

وظایف وکیل پایه یک دادگستری

وظایف وکیل پایه یک دادگستری در یک آیین نامه اجرایی لایحه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری به تصویب رسیده است و در ماده 76 خود به تمام این وظایف اشاره کرده است. به موجب این ماده وظایف مهم وکیل پایه یک شامل:

  • وکیل پایه یک دادگستری موظف است قبل از طرح دعوا یا شکواییه برای موکل خود، در طی مراحل دادرسی و پس از آن در جهت ایجاد صلح و سازش میان طرفین دعوا تلاش کند.
  • وکیل باید متن وکالت نامه و قرارداد مالی با موکل خود را به صورت دقیق و با وضوح کامل عقد کند یک نسخه را به موکل خود تحویل دهد.
  • وکیل باید در مقابل تمام اسناد و مدارکی که از موکل دریافت می‌کند به او رسید بدهد.
  • وکیل باید از قبول کردن هرگونه سند یا وجه نقد به جزء مبلغ ذکر شده در قرارداد پرهیز کند.
  • وکیل موظف است پس از عقد قرارداد وکالت با موکل خود، دادخواست، شکواییه و لوایح مربوط به پرونده را تنظیم کند و جز در موارد عذر موجه عدم حضور در جلسه دادگاه، در جلسات دادخواهی شرکت کند و در حد متعارف پرونده حقوقی موکل خود را پیگیری کند.
  • وکیل باید تمام ابلاغیه‌های مربوط به پرونده که از سوی مراجع قضایی یا ... می‌رسد را در موعد قانونی دریافت، مشاهده و موکل خود را مطلع کند.
وکیل پایه یک دادگستری

چه زمانی به وکیل پایه یک دادگستری نیاز داریم؟

همه ما ممکن است در طول زندگی خود برای به سرانجام رساندن امور شخصی، خانوادگی یا کاری خود به وکیل احتیاج داشته باشیم. یکی از متداول‌ترین انواع وکلا به منظور ارائه خدمات حقوقی، وکیل پایه یک دادگستری است که پروانه پایه یک دادگستری را از کانون وکلا اخذ کرده است. این نوع وکیل به دلیل تجربه،‌ تخصص و مدارک از محبوبیت بیشتری برخوردار است و اغلب موکلان سعی می‌کنند از این وکیل بهره ببرند.

با توجه به گستردگی مناسبات اجتماعی در عصر کنونی، اشخاص مجبور می‌شوند برای حل اختلافات ایجاد شده با کمک وکیل به مراجع قضایی مراجعه کنند. در چنین مواردی زمانی که فرد احساس می‌کند با پرونده‌ای پیچیده مواجه است، از خدمات وکیل پایه یک دادگستری استفاده می‌کند. علاوه بر این افراد می‌توانند برای انجام امور اداری زمانی که زمان کافی ندارند، حق وکالت خود را به وکیل پایه یک می‌دهند. با این حال توصیه می‌کنیم به پروانه پایه یک وکالت بسنده نکنید و سایر ویژگی‌های وکیل مناسب را نیز در نظر بگیرید.

بهترین وکیل پایه یک دادگستری چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک وکیل پایه یک دادگستری برای اینکه اعتبار کافی داشته باشد و بتواند به خوبی پرونده حقوقی شما را پیگیری کند، باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. در واقع ویژگی‌های وکیل است که می‌تواند به حل مشکل شما کمک کند. برخی از ویژگی‌های بهترین وکیل پایه یک دادگستری شامل:

  • نظم و انضباط در امور جاری، آراستگی ظاهری و کاریزمایی که از یک وکیل پایه یک انتظار می‌رود.
  • شجاعت و اقتدار کافی برای رسیدگی به پرونده‌های قضایی حساس
  • یک وکیل خوب همیشه از آزادی، آبرو، مال و جان موکل خود دفاع می‌کند و سعی در احقاق حق او دارد.
  • رعایت ادب و حسن رفتار و گفتار در برابر مراجع قضایی و موکل
  • تسلط کامل بر تمام قوانین و جدیدترین لوایح و مصوبات
  • فن باین قوی، استدلال و هوش بالا برای قانع کردن تمام افراد مربوط به دعوا
وکیل پایه یک دادگستری تهران

مهارت‌های وکیل پایه یک دادگستری

در هر شغلی مهارت‌های فرد باعث افزایش کیفیت کار و افزایش نتیجه‌گیری مثبت او می‌شود. بنابراین یک وکیل پایه یک دادگستری خوب نیز باید مهارت‌های کافی داشته باشد.

به طور عمده به ویژگی‌های یک وکیل خوب اشاره کردیم اما برخی مهارت‌ها در تمام وکلا ضروری‌اند. مهارت‌هایی مثل دانش حقوقی بالا، فن بیان قوی، تسلط به زبان و ادبیات فارسی (و در صورت نیاز زبان‌های دیگر)، داشتن جسارت و آگاهی کامل از قوانین و پروسه‌های قضایی از مهارت‌های ضروری یک وکیل در تهران هستند.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب وکیل پایه یک دادگستری با موسسه حقوقی میعاد عدالت با مدیریت محمدرضا دهقان 09124069602 تماس بگیرید.

چگونه بهترین وکیل پایه یک دادگستری را انتخاب کنیم؟

پرونده‌های حقوقی معمولا‍‍ً از پیچیدگی‌ها و دشواری‌های زیادی برخوردارند و بدون آگاهی درست از قوانین و اصول نمی‌توان در این موارد به حق خود رسید.

گاهی پیش می‌آید فرد به هر دلیلی وکیل نامناسب اختیار می‌کند باعث اتلاف وقت، نتیجه نگرفتن و ضایع شدن هزینه‌های وی می‌شود. این در حالی است که شما می‌توانید با انتخاب یک وکیل پایه یک دادگستری که علاوه بر ویژگی‌هایی که ذکر کردیم خصیصه‌های مشهودی نیز داشته باشد، او را از سایر وکلا متمایز کنید.

به کمک یک وکیل پایه یک دادگستری که حرفه‌ای عمل می‌کند شما می‌توانید بالاترین شانس موفقیت در پرونده را داشته باشید و نتیجه خوبی دریافت کنید. مهم‌ترین نکاتی که در رابطه با انتخاب وکیل پایه یک باید به آن توجه کنید عبارتند از:

تخصص و مهارت وکیل

امروزه علاوه بر اینکه اطلاعات عمومی وکیل مهم است، تخصص وکیل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. درست است که یک وکیل پایه یک از اطلاعات حقوقی کافی برخوردار است، اما او باید مانند بسیاری از مشاغل دیگر در حوزه کاری شما هم تخصص داشته باشد.

برای مثال: وکیل ملکی ، وکیل مهاجرتی، وکیل خانواده ، وکیل تجاری، وکیل چک ، وکیل امور حسبی، وکیل کیفری  و … وجود دارند که هر کدام در حیطه کاری خود تخصص دارند.

پایه وکالت

در ایران سه نوع وکیل وجود دارد که می‌توانند به عنوان وکیل رسمی پرونده‌های قضایی را پیگیری کنند. این سه نوع وکیل شامل وکیل کارآموز، وکیل پایه دو و وکیل پایه یک دادگستری هستند که همانطور که قبلاً هم گفتیم وکیل پایه یک از همه آنها تخصص و مهارت قوی‌تری دارد.

شما باید برای حل پیچیدگی‌های پرونده خود وکیل پایه یک دادگستری اختیار کنید. مطمئن باشید که پایه وکالت در تجربه و مهارت وکیل بسیار موثر است. برای دریافت شماره وکیل پایه یک دادگستری، با موسسه حقوقی و دفتر وکالت میعاد عدالت در تماس باشید.

تجربه کافی

علاوه بر تخصص و پایه وکالت، تجربه وکیل نیز بسیار مهم است و می‌تواند اعتبار او را نشان دهد. برخی وکلا در دادگاه‌ها شهرت دارند و تجربه آنها زبان‌زد است؛ به طوری که در پرونده‌های معروف و پیچیده به پیروزی دست یافته و موکل خود را به حق خود رسانده‌اند.

شما برای انتخاب بهترین وکیل باید سابقه کاری و زمان فعالیت او در حوزه تخصصی مورد نظر را بررسی کنید.

حسن شهرت و امانت‌داری

وکیل مناسب باید در میان مردم خوشنام باشد و تخصص و تجربه او همیشه ذکر کلام سایرین باشد. علاوه بر این حسن رفتار و امانت‌داری او بسیار ضروری است و باعث می‌شود با او به مشکل بر نخورید.

زمانی که شما در یک فرایند دادرسی پیچیده قرار دارید، تنها چیزی که نمی‌خواهید به مشکل خوردن با وکیل خودتان است.

بنابراین وکیل باید اسرار شما را حفظ کرده و با صداقت با شما برخورد کند. اینکار باعث می‌شود وکیل با رقیب شما وارد معامله نشود و تمام تلاش خود را تنها برای رسیدن شما به حق خودتان انجام دهد.

شما برای انتخاب بهترین وکیل باید سابقه کاری و زمان فعالیت او در حوزه تخصصی مورد نظر را بررسی کنید.

شماره بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران

در تهران وکلای زیادی مشغول فعالیت در زمینه‌های حقوقی مختلف هستند و تشخیص بهترین آنها تا حد زیادی با استفاده از راه‌حل‌هایی که ذکر کردیم ممکن است. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای انتخاب بهترین وکیل پایه یک دادگستری تهران مراجعه به موسسات حقوقی است.

این موسسات در هر مورد چندین گزینه به شما پیشنهاد می‌کنند و انتخاب وکیل را با توجه به هزینه مورد نظر شما معرفی می‌کنند.
موسسه حقوقی میعاد عدالت یکی از معتبر‌ترین موسسات حقوقی در ایران است که با بهترین وکلای تهران همکاری می‌کند. این موسسه با موفقیت بیش از 80 درصدی در پرونده‌های خود اعتبار بالایی دارد و رضایت موکلان را تا بیشترین حد خود کسب کرده است.

پرسش های متداول

وکیل پایه یک دادگستری با طی مراحلی، پروانه وکالت خود را از کانون وکلای تحت نظر دادگستری دریافت کرده است و برای عموم مردم قابل دسترس است. اما وکیل قوه قضائیه پروانه خود را از مرکز وکلا قوه قضائیه دریافت می کند و برای دادگاه کار می‌کند.

وکیل پایه یک دادگستری برای اینکه بتواند پروانه وکالت خود را دریافت کند و در واقع به این سطح برسد باید مراحل زیادی را طی کند و در آزمون‌های تخصصی نمره قبولی کسب نماید. بنابراین نظارت زیادی بر روی فرایند وکالت این وکیل صورت گرفته و شما می‌توانید با اعتماد به چنین شخصی، پرونده حقوقی خود را به او بسپارید.

مسائل حقوقی بسیار گسترده و متنوع هستند و ممکن است در زندگی هر کسی به وجود بیایند. به همین دلیل وکلا نیز در زمینه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند تا تجربه کسب کنند و بتوانند مسائل مربوط به یک زمینه را به خوبی حل وفصل کنند. پس وکلای پایه یک نیز ممکن است در یک زمینه تخصص داشته باشند.

راه‌های زیادی برای یافتن بهترین وکیل پایه یک وجود دارد. از آنجایی که امروزه همه چیز به سمت ساده‌تر شدن و اینترنتی شدن پیش می‌شود، پیدا کردن وکیل را نیز از این طریق می‌توان حل کرد. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت دفاتر وکالت سابقه وکلا را بررسی کنید و بعد از تماس با آنها به جلسات مشاوره با وکیل بروید. در این جلسات مشاوره می‌توانید مهارت وکیل را بررسی کنید و در صورت رضایت، به توافق برسید.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب وکیل پایه یک دادگستری با موسسه حقوقی میعاد عدالت با مدیریت محمدرضا دهقان 09124069602 تماس بگیرید.

3.1/5 - (8 امتیاز)